First days in Denmark - Reisverslag uit Roskilde, Denemarken van Laura Dost - WaarBenJij.nu First days in Denmark - Reisverslag uit Roskilde, Denemarken van Laura Dost - WaarBenJij.nu

First days in Denmark

Door: Laura

Blijf op de hoogte en volg Laura

29 Januari 2018 | Denemarken, Roskilde


Hej! (= hallo in het Deens)


Ik wil proberen een blog bij te houden, op deze manier hoef ik niet elke keer alles te vertellen aan zoveel lieve mensen die mij willen volgen op mijn study abroad! Maar dat vind ik wel heel leuk!

Ik ben vrijdag vetrokken naar Denemarken, Roskilde (spreek uit als: roskiel) voor vijf maanden. Ik ga hier een minor volgen, het laatste onderdeel van mijn bachelor Social Work en dan ben ik hopelijk afgestudeerd (donderdag hoor ik of ik mijn scriptie gehaald heb, SPANNEND!).

Door mijn lieve ouders gebracht met de auto, wat ervoor gezorgd heeft dat ik heel veel spullen heb kunnen meenemen want Denemarken is helaas wat duurder voor ons Nederlanders.
Zaterdag ben ik met mijn ouders en een ander Nederlandse meisje uit mijn klas, naar Kopenhagen geweest. WAUW! Vet leuke stad, zoveel te zien en zoveel winkels. Hier kan ik me zeker nog wel vermaken. Voor mij is het ongeveer 20 minuten met de trein/bus om naar Kopenhagen te komen. Het centrum van Roskilde kan ik bereiken op m'n fiets (vandaag gekregen) en eventueel lopend maar dat duurt zeker wel een half uur. Daarnaast is het hier heel winderig en heb je te maken met hoogteverschil, een hele work-out! Maar dichtbij lees: loopafstand, zitten twee supermarkten.

Gisteravond heb ik een groot gedeelte van mijn klas ontmoet. We verblijven bijna allemaal in de 'Korrallen' een studentencomplex met 100 kamers. Per acht kamers heb je een gemeenschappelijke ruimte, dit maakt het makkelijker om elkaar ergens te ontmoeten. Mijn eerste indruk: onbekende mensen 13 nationaliteiten, andere spreektaal ENGELS, maar erg gezellig. Zoveel verschil tussen de nationaliteiten en iedereen wil van elkaar leren!

Vandaag onze eerste schooldag gehad, om 08:30 moesten we beginnen. Dit moeten we helaas, bijna elke dag. Maar daar tegenover staat wel dat we rond 12:30 vrij zijn. We hebben maximaal vier uur per dag les. En geloof me, dat is genoeg. Je krijgt zoveel informatie en daarbij moet je in het Engels praten en denken (over een paar week denk ik hier wel anders over hoop ik). Nu is het nog vermoeiend en soms wat ongemakkelijk omdat je op woorden probeert te komen. Maar met handen, voeten, hints en google translate kom je heel ver.

Ik heb vier dagen per week les en een studie dag. Daarnaast heb ik voor het eerst in zes jaar tijd echt 'weekend'. Ik hoef namelijk even vijf maanden niet bij de Albert Heijn te werken. Voelt raar, maar ook interessant want ik kan dingen gaan ondernemen. Ik ben benieuwd waar deze vijf maanden mij allemaal gaan brengen.

Volg mij ook via instagram: xlauradost
En ik heb hier mijn eigen postvakje buiten het gebouw, dus post ontvangen zou heel leuk zijn. Lekker ouderwets!

Trekroner Forskerpark 1, room 52 - 4000 Roskilde, Denmark

Ik ga mijn best doen dit wat up to date te houden! Het is EN leuk voor degene die geïnteresseerd zijn om het te lezen maar ook voor mezelf als ik deze vijf maanden heb mogen beleven!

Farvel! (= Tot ziens)
Lau


  • 29 Januari 2018 - 21:31

    Patty:

    Hallo Laura !
    Leuk om wat je te lezen !
    Hoop dat je een beetje kunt wennen daar .
    Groetjes patty

  • 29 Januari 2018 - 22:00

    Joleen:

    WAt leuk Laura, nu al een uitgebreid verslag! Vroeg op,ja, maar heel vroeg vrij. Zo heb je lekker lange dagen en straks blijft het langer licht

  • 29 Januari 2018 - 22:17

    Rik, Demi & Senn:

    Hej Laura,

    Leuk om van je te horen en je op deze manier te volgen. Heel veel plezier en wij blijven je blogs zeker lezen!

  • 30 Januari 2018 - 00:01

    Gerty:

    Hi Laura, goed idee om een blog bij te houden. Ik zal het met interesse volgen. Heel veel succes en liefs van mij.

  • 30 Januari 2018 - 07:51

    Margriet:

    He meisje, wat leuk dat je een blog gaat bijhouden. Ga ik zeker volgen. Fijn dat de eerste indruk goed is! Heel veel succes met je studie en het ontdekken van Denemarken

  • 05 Februari 2018 - 19:40

    Sietse:

    Cool! Een nieuwe favoriete blog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Roskilde

Laura

Het leven in Denemarken, Roskilde (spreek uit als: Roskiele). Het volgen van een minor aan University Absalon, het ontmoeten van nieuwe mensen en avonturen beleven Trekroner Forskerpark 1, room 52 - 4000 Roskilde, Denmark

Actief sinds 28 Jan. 2018
Verslag gelezen: 732
Totaal aantal bezoekers 7054

Voorgaande reizen:

28 Januari 2018 - 31 December 2018

Mijn eerste reis

Landen bezocht: